joi, 2 februarie 2012

Brüssel, Ianuarie 2012, Parlamentul European: Impresii - Impressionen






Pentru a patra oara la Brüssel, la PE! Eu investesc cu placere bani si timp in ceva ce imi face placere.....asa a fost si cind m-am pregatit pentru cariera profesionala. Le-am trecut intotdeauna la categoria "pierderi calculate". Cum spune neamtul, "von nichts kommt nichts"...cind vrei sa faci pasi inainte intr-un domeniu-trebuie sa te instruiesti...
Ca sa intelegi anumite evenimente mai bine, e bine sa fii la fata locului. Indifirent daca e vorba de Bucuresti sau de Brüssel.
Traind de 20 de ani in Germania si fiind obisnuita cu cinstea si curatenia de aici, cum ies afara ,"ma supara" tot felul de lucruri marunte. Kilometrii interminabili din aeroport pina ajungi la propriile bagaje, hotelurile de 4 stele care in realitate au numai 3, etc. Sunt si lucruri bune: taxiurile sunt mai ieftine, bacsisul mai mic, oamenii sunt amabili,se mananca bine...dar nu de asta am plecat eu acolo....
Am vrut sa vad cum se prezinta romanii de virf in strainatate.Traind aici de multi ani si lucrind la universitate,ai vrind-nevrind contact cu oameni deosebiti din lumea intreaga. Aici internationalismul e scris de mult cu litere mari. Cercetarea, stiinta sunt orgoliul suprem.

Ca sa fiu sincera nu m-am concentrat decat pe discursurile anumitor persoane: exista niste reguli clare, pentru care am fost instruiti special la universitate: tot ce tine mai mult de 20 de minute fara schimbare (de text, retorica, continut, vorbitor etc.) dilueaza atentia publicului. Dupa 2-3 ore vrei sa iesi, oricat ar fi de interesant...

Citeva impresii pozitive: sala a fost plina. Presedintele, un austriac (din Balcan-ul nemtilor, cum se spune pe aici, in sensul pozitiv al cuvintului) a vorbit la obiect. Moderatorul, un bulgar care vorbea perfect romaneste si a moderat excelent toate discutiile, Graham Watson, i-am strins mina si i-am spus: "ich spreche Deutsch" ,mi-a raspuns: "ich auch, hier sprechen wir alle Deutsch"(el este scotian?!), doamna Adina Valean, foarte serioasa si totusi deschisa, amabila "comme il faut", d-na Norica Nicolai,o politiciana versata, stie sa umble cu publicul, mi-o pot imagina foarte bine ca pe un excelent Ministru al Justitiei, presedintele nostru Crin Antonescu, prezentabil si sigur pe sine (aici nu ai voie sa te prezinti ca un iepuras, dar nici aroganta nu isi are rostul.) a tinut discursul cel mai bun. Fara tulburari ale fluxului verbal, fara intonatii gresite, fara balbiieli... Sper ca stiti ca pentru un politician calitatile retorice sunt esentiale, in germana numim asta "Sprechberuf " (adica iti cistigi banii vorbind). din aceasta categorie fac parte: avocatii, profesorii, preotii, politicienii iar medicii nu chiar, ei mai fac ceva si cu mainile...

Continutul discursului a fost si mai bun. Ce mi-a placut mie: a subliniat ca nu sunt aici la "cersit", a spus ca avem citeva mii de demonstranti si nu sute de mii ca in Grecia sau Spania, a spus ca la noi dictatura a fost abolita acum 20 de ani, a spus ca Romania nu este Belarus sau Rusia, la care am strigat BRAVO si am aplaudat ca o nebuna si cu mine toata sala....si l-a criticat si pe americanul ala care ne compara cu Siria. A avut continut si a avut un mesaj clar! In general echipa lor a fost mai prezenta si prezentabila, decat ofilitii de la putere, care au fost inghesuiti intr-un colt! Si.la propriu si la figurat.....

A fost BINE, chiar FOARTE BINE ,cum s-au prezentat, cum au fost prezentati "viitorul Presedinte al Romaniei", "viitorul Prim-ministru" (oameni organizati, care sunt pregatiti si stiu ce vor), sustinerea din partea PE a fost evidenta si aprecierile spontane ale colegilor, exprimate pe culuoare in franceza, engleza sau germana au fost pozitive!

Romani, nu aveti de ce sa va temeti: VA FI IN SFARSIT MAI BINE! "Wir schaffen das" (Reusim)!


Dr.med.Liliane Michels,Presedinte Club liberal Reutlingen,
Delegat al consiliului de conducere al PNL Diaspora pt formarea Cluburilor Liberale Germane

Oberärztin der HNO Klinik  Tübingen, Doctor in Medicina al Universitatii Tübingen
Director al Policlinicii de ORL - Copii, Foniatrie si Pedaudiologie al  Universitatii Tübingen
Profesor Invitat al Universitatii de Medicina si Farmacie "Victor Babes"Timisoara

Un comentariu:

  1. În sfârșit ți-ai împlinit visul: ai stat de vorbă cu președintele Antonescu!
    BRAVO!

    RăspundețiȘtergere